Kleuterschool
Details
Duur: 55 minuten
Intensiteit: matig
Leeftijd: van 16 tot jaar
Terrein: binnen/buiten
Thema's: kleuter
Extra: Bij het onthaal staat een postbus om de tekeningen in te droppen die de deelnemers mee hebben gebracht van thuis. Tijdens de eerste avond wordt de winnaar van de tekenwedstrijd bekend gemaakt. De winnaar krijgt een prijs.
Bij aankomst krijgen de deelnemers de speluitleg. De bedoeling is dat ze verschillende opdrachten op verschillende plekken uitvoeren. Bij elke opdracht krijgen de deelnemers een puzzelstukje. Met deze stukjes maken ze uiteindelijk een eigen puzzel, bij elke opdracht worden dezelfde puzzelstukjes uitgedeeld. Elke deelnemer die zijn puzzel volledig heeft afgemaakt, krijgt een pluim vastgeniet aan een kleuterdiploma.
2. De opdrachten
2.1. Kleuterparcours De deelnemers krijgen een bepaalde tijd (2 min) om een parcours af te leggen. Als de tijd is afgelopen, gaat de schoolbel af en moet de deelnemer stoppen. Tijdens dit parcours zijn er enkele opdrachten: - loopklossen: slalom tussen kegels - springbal: afstandje afleggen - door hoepels kruipen - jas aandoen op de kleutermanier
2.2. Autorace De deelnemers moeten tegen elkaar racen met een auto op afstandsbediening.
2.3. Barbies/poppen aankleden De deelnemers kleden om ter snelst een barbie of pop aan.
2.4. Parachute Spelen met de parachute en een bal.
2.5. Geblinddoekt grimmen De verteller krijgt een prent (tijger, vlinder, clown) en geeft instructies aan de geblinddoekte kunstenaar, deze voert de instructies uit op het gezicht van het model.
2.6. Daglijn in volgorde leggen De deelnemers leggen de prentjes van het verloop van de dag in de juiste volgorde, ze strijden hiervoor tegen elkaar. (twee tafels met dezelfde prenten)
2.7. Duplo De deelnemers krijgen gedurende 10 seconden een constructie (op voorhand gemaakt) te zien. Daarna moeten ze proberen zo snel mogelijk de constructie proberen na te bouwen. Hiervoor kan je best even kleine teams maken.
2.8. Knutselhoekje In dit hoekje krijgen de deelnemers de kans om hun tekenwedstrijd tekening nog af te maken en mogen ze ook hun puzzel versieren.