de speelclub weet alles

Details

Duur: 153 minuten

Groepen: 3

Intensiteit: matig

Leeftijd: van 6 tot 12 jaar

Spelers: van 6 tot 24

Soort: pleinspelen

Terrein: grasveld

Thema's: andere

Inkleding: De worstendief, "Stefaan gene worst", heeft een vriend die probeert zoveel mogelijk drank te stelen. "Rakette gene frisdrank", want zo heet hij, is een bezoekske komen brengen aan de Chirohemen en heeft een bak met drank gestolen. Omdat Rakette niet zo slim is wil hij in ruil voor wat kennis de plaats geven waar hij de bak verdoken heeft. Het is dan aan de speelclub om dit zo vlug mogelijk te doen. Doel van het spel: Proberen zo vlug mogelijk het vragenparcours te doorlopen om de schuilplaats van den bak te vinden. Wanneer de eerste ploeg het weet is het spel afgelopen en is er een winnaar bekend. Deze ploeg mag dan ook als eerste een drankje halen. De leden zijn verdeeld in 4 groepen en krijgen een leider toegewezen. Overal verspreid hangen opdrachten, die de leden via gemakkelijke omschrijvingen moeten vinden. Op het blaadje staat dan beschreven wat ze moeten weten. Het antwoord moet worden overgebracht aan de bevoegde leider. Als het gegeven antwoord correct is, dan krijgen ze een beschrijving voor de volgende bijhorende opdracht. Als het echter om een fout antwoord gaat moeten de leden een klein opdrachtje tot een goed einde brengen alvorens ze verder mogen. Belangrijk: De leden moeten zeker de opdrachten laten hangen, anders krijgen ze nog meer 'straffen'. Noot: de vier verschillende groepen krijgen een andere volgorde van uit te voeren opdrachten. De volgorde van opdrachten en de antwoorden op de vragen die de leden moeten geven, worden aan elke leider apart op een blaadje voorgeschoteld. Enkele kleine opdrachtjes voor bij een fout antwoord: - Bij de opdracht: wie is de president van de VSA: zoek ... en vraag hem het antwoord. - Probeer zo vlug mogelijk vijf GSM-nummers van leiders te bemachtigen. - Doe dassengevecht tegen de bevoegde leider. - Zoek twee leidsters die leidsters die jullie een kus op de wang willen geven en laat hen een handtekening geven bij een bevestiging van het kussen. - Scoor vijf penalty's tegen de bevoegde leider. - … Alleen nog een plaats zoeken waar Rakette gene frisdrak verstopt geeft en dan in een enveloppe de schuilplaats steken en geven aan de groep die eerst klaar is met de opdrachten. De opdrachten moet je zelf uitvinden. Degene die wij gemaakt hebben, staan in een ander word-document.

van niels vandeputte, onbekend, chiro verticaal, bavikhove