de cipiers

Details

Duur: 0 minuten

Groepen: 1

Intensiteit: zwaar

Leeftijd: van 12 tot 16 jaar

Spelers: van 3 tot 20

Soort: avond- en nachtspelen

Terrein: buiten

Thema's: andere

Nachtspel: Een gevangene is ontsnapt uit de gevangenis. (Lies) Ze heeft een cipier overmeesterd en dreigt hem te vermoorden als de overige cipiers (tito's) zijn eisen niet volbrengen. Er hangen wijzers aan de stok om te weten naar waar ze moeten! Per eis die juist uitgevoerd wordt, blaast de gevangene de 1ste kaars uit. Eenmaal het touw is doorgebrand dan is het spel uit. Eis 1: Geld à BANK (er wordt geen geld geleend voor gijzelaars) Gijzelaar eist 1 miljoen, maar ze moeten zeker 1.5 mil. afhalen, want ze moeten nog bepaalde zaken betalen. · Geld lenen · Rekening openen om het geld op te zetten. · Geld storten van hun eigen rekening naar de rekening van de gevangene. à met behulp van walkie talkies. Eis 2: Lakens à DROOGKUIS · Uit 1 laken moeten ze een mensvorm uitkrijgen. Er zit slechts 1 gaatje in. De groep krijgt geen schaar. Eis 3: Vluchtauto à VERHUUR VOERTUIGEN, RIJSCHOOL · Eerst moeten ze naar de rijschool gaan om hun rijbewijs af te leggen. Ze moeten een parcour afleggen met een speelgoedauto. Iedereen moet het correct hebben uitgevoerd. · Pas dan moeten ze met hun rijbewijs naar de winkel voor een voertuig te huren. à let op: BETALEN. Eis 4: Tickets naar Italië à REISBUREAU De ene wijzer van reisbureau ligt op de grond, ze moeten zelf het reisbureau vinden. Eis 5: Visum à STADHUIS De groep moeten aan de gegevens van de gevangene (lies) zien te komen. Kan via walkie talkie maar ze moeten daar natuurlijk op komen hé op dat idee. Gegevens die ze moeten weten: ( lies moet de juiste antwoorden zeggen, maar het hen moeilijk maken vb.: dat ze moeten optellen en aftrekken enzo) Naam: Woonplaats, enkel gemeente: Leeftijd: Geboortedatum: Geboorteplaats: Studies en plaats van studie: Schoenmaat: Tweede naam: Eis 6: Helikopter à VERHUUR VOERTUIGEN Iedereen moeten een vlieger maken en ze moeten 1 voor 1 de vlieger smijten. Telkens waar de ene stopt mogen de andere beginnen. Het is de bedoeling de opgegeven meters te halen. Eis 7: Wapen à ZWARTE MARKT Onderhandelen met de heer met de zwarte jakker, want wapen kost meer dan dat ze hebben.

van Kenneth Calliauw, Chiro Groezie, Bekegem

Materiaal

  • 7 Kaarsen
  • 1 touwtje
  • 1 Lucifers
  • 2 Fakkels
  • 1 paar Walkie talkies
  • 2 miljoen geld van monopoly
  • 1 laken met gaatje in
  • 1 bewijs rijbewijs
  • 1 speelgoedauto
  • 1 krijt om parcour af te leggen
  • 1 ticket om naar Itali