Dr Frankenstein meets Dracula

Details

Duur: 120 minuten

Groepen: 4

Intensiteit: zwaar

Leeftijd: van 10 tot 16 jaar

Spelers: van 10 tot 30

Soort: bosspelen

Terrein: bos

Thema's: andere

Dokter Frankenstein is bezig aan zijn nieuwe creatie, dit keer moet het een echt mens worden, zijn evenbeeld want hij is het beu om in huis te wonen met zo'n monster met bouten in zijn nek. Maar om deze mens te kunnen maken heeft hij bloed nodig, veel bloed. En hiervoor heeft hij de hulp nodig van de chirootjes. Zij moeten hem helpen met het bloed, dat ze kunnen kopen of verkrijgen door opdrachten te doen, en over te brengen naar dr Frankenstein. Dit kunnen ze doen in verschillende ploegen (die dan ook de verschillende namen van bloedgroepen krijgen). Van zodra er genoeg bloed is, krijgt de desbetreffende ploeg een aanwijzing van waar er een lichaamsdeel verstopt ligt in 't bos. Als ze deze gevonden hebben, krijgen ze een punt (om het toch een beetje competitief te maken, diegene met de meeste punten wint). Deze lichaamsdelen zijn dus uiteraard ook eerst verstopt door de leiding. Maar dit zou allemaal te simpel zijn moest er geen spelbreker zijn. Dracula! Hij ziet al die chirootjes voorbij komen met al dat lekker bloed en toevallig heeft hij zo'n dorst. Als de chirootjes getikt worden door Dracula (en eventueel zijn vriend/vrouw/vriendin) moeten ze het bloed afgeven en terug helemaal opnieuw beginnen. Na het 4-uurtje kan je dan ook een show opvoeren over hoe dr Frankenstein de mens ineen zet, met een pop of zo.

Opmerkingen

Als je op voorhand bij de slager echte stukken afval-vlees gaat halen lijkt het allemaal nog veel echter!!

van Tom Hellemans, AG/0313, Chiro Sint-Job, Sint-Job

Materiaal

  • veel beenderen of afval vlees van de slager
  • heel veel emmers bloed (water met verf)
  • zoveel als organen plannetjes met aanwijzingen waar organen verstopt
  • 1 een pop
  • zoveel als leden spuitjes of potjes voor vervoer bloed
  • dokter/dracula/bloed verkleedkleren
  • 4-5 lege emmers voor overgebracht bloed