Het grote OB-spel
Hit het grote opdrachten babbelspel. maak 2 stapels kaartjes: Opdrachten en vragen. Het is nu de bedoeling dat je een hele namiddag gaat babbelen en opdrachten oplossen. Leuk voor met oudere groepen. Onderwerpen: - Wie was mijn eerste liefje? - Eerste kus? - Op welke leeftijd vind je seks kunnen? Of staat hier geen leeftijd op? - Ben ik braaf op school? - Heb ik ooit al eens iets gestolen? - Waar schaam ik mij over? - Wat is mijn droom? - Wat willen jullie dit jaar nog allemaal doen? Opdrachten: - gooi met de dobbelsteen, wie zes gooit moet snel sjaal en wanten aantrekken en dan met mes en vork chocolade eten. Ondertussen wordt er verder gegooid, word er zes gegooid dan moet er snel gewisseld worden. - Knoopje: kring maken en dan een knoop maken met elkaar, 1 iemand moet deze knoop losmaken en weer een kring vormen. - Sardientje: 1 iemand moet zich verstoppen, de rest moet gaan zoeken en er stilletjes bij kruipen. - Dag madam Alle spelers zetten zich rond een tafel. Iedereen krijgt een aantal speelkaarten. Om de beurt draait iemand de bovenste kaart van z'n stapeltje om en legt deze in het midden op tafel. 3 dingen blijven altijd hetzelfde. 1. Bij de dame zeg je "dag madam". 2. Bij de heer salueer je met de hand aan het voorhoofd. 3. Bij de boer zet je je duim op de neus en doet zot. De andere dingen spreek je af. Bv. "2" : zo rap mogelijk op de stapel kloppen. De laatste krijgt alles. "10": spring zo rap mogelijk op je stoel. Diegene die de 'opdracht' laatst of foutief uitgevoerd heeft, krijgt alle kaarten die op dat ogenblik in het midden van de tafel liggen. Wie geraakt er als eerste al z'n kaarten kwijt - hoor je plaats 1 iemand gaat naar buiten. De rest spreekt een plaats af. De persoon die buiten was, moet nu raden waar hij zich bevindt. De rest maakt geluiden en beeld zaken uit die je op die plaats kan doen. - Kijk elkaar in de ogen Maak een kring. Iedereen kijkt naar omhoog. L roept 'ja' en dan moet iedereen links, recht of recht voor ham kijken. Kijkt er iemand ook recht in jouw ogen, dan val je uit. - red je rug verdeel de groep in 2. Iedereen moet een nummer op rug plakken. Nu moet je proberen het nummer van de personen uit de andere ploeg te weten te komen. Wanneer je het nummer tegen die persoon kunt zeggen, dan is die persoon uit. Laat leden zelf ook nog wat opdrachten en vragen opschrijven.