De anonieme kuitenbijter
Details
Duur: 60 minuten
Groepen: 1
Intensiteit: zwaar
Leeftijd: van 14 tot 17 jaar
Spelers: van 1 tot 99
Soort: stadsspelen
Thema's: andere
WAAR, WANNEER, HOE
druk plein of drukke buurt met straatjes en steegjes (vb:Grote Markt in Brussel)
DUUR
voorbereiding, verplaatsing en spel: ongeveer 3 uur
VOORBEREIDING, MATERIAAL
Een uitnodiging en voor de deelnemers de familiale garderobe en de persoonlijke trukkendoos
OPMERKING
bij slecht weer is een marktplein te leeg; het winkelcentrum is een alternatief
VERLOOP VAN HET SPEL
Iedereen krijgt een uitnodiging toegestopt of opgestuurd. In deze uitnodiging staat een oproep om zich naar de centrale plaats te begeven (ruime omgeving) te begeven. De tijdsspanne van aankomst bedraagt een half uur (vb: tussen kwart voor en kwart na 3) Men zoekt zelf maar uit hoe men er geraakt. (wel individueel). In deze uitnodiging moet ook de speluitleg verwerkt worden; liefst in een ideale mengeling tussen mysterie en duidelijkheid.
Wie komt moet zich in de grootst mogelijke anonimiteit hullen. Dit kan door: zich te verkleden, achter een krant te kruipen, bij een groepje toeristen aan te sluiten, zich op een terras te verstoppen, zich in kasseisteen om te toveren, ... . Probeer zeer creatief te zijn en te putten uit je rijke arsenaal aan vermommingen, misleidingen, schijnbewegingen e.d. Het komt er ook op aan om onopgemerkt het speelveld te betreden.
Twee dingen zijn heel belangrijk: je moet er voor zorgen niet herkend of opgemerkt te worden door je collega's en tegelijkertijd hen proberen te ontwaren en te achtervolgen. Met dit spel kan je zowel punten scoren als punten verliezen. (kan ook zonder punten) Je scoort als je 1 van je collega's kan benaderen en aanraken zonder dat hij/zij je opgemerkt en herkend heeft. Als dat laatste wel gebeurt, scoort jouw tegenstrever het punt. Je verliest een punt als je door een van je
collega's aangeraakt wordt vooraleer jij hem/haar bij naam genoemd hebt. Als 2 of meer personen elkaar ontmoeten, splitsen ze best zo snel mogelijk terug op. (Anders bemerken
de anderen je vlugger)
druk plein of drukke buurt met straatjes en steegjes (vb:Grote Markt in Brussel)
DUUR
voorbereiding, verplaatsing en spel: ongeveer 3 uur
VOORBEREIDING, MATERIAAL
Een uitnodiging en voor de deelnemers de familiale garderobe en de persoonlijke trukkendoos
OPMERKING
bij slecht weer is een marktplein te leeg; het winkelcentrum is een alternatief
VERLOOP VAN HET SPEL
Iedereen krijgt een uitnodiging toegestopt of opgestuurd. In deze uitnodiging staat een oproep om zich naar de centrale plaats te begeven (ruime omgeving) te begeven. De tijdsspanne van aankomst bedraagt een half uur (vb: tussen kwart voor en kwart na 3) Men zoekt zelf maar uit hoe men er geraakt. (wel individueel). In deze uitnodiging moet ook de speluitleg verwerkt worden; liefst in een ideale mengeling tussen mysterie en duidelijkheid.
Wie komt moet zich in de grootst mogelijke anonimiteit hullen. Dit kan door: zich te verkleden, achter een krant te kruipen, bij een groepje toeristen aan te sluiten, zich op een terras te verstoppen, zich in kasseisteen om te toveren, ... . Probeer zeer creatief te zijn en te putten uit je rijke arsenaal aan vermommingen, misleidingen, schijnbewegingen e.d. Het komt er ook op aan om onopgemerkt het speelveld te betreden.
Twee dingen zijn heel belangrijk: je moet er voor zorgen niet herkend of opgemerkt te worden door je collega's en tegelijkertijd hen proberen te ontwaren en te achtervolgen. Met dit spel kan je zowel punten scoren als punten verliezen. (kan ook zonder punten) Je scoort als je 1 van je collega's kan benaderen en aanraken zonder dat hij/zij je opgemerkt en herkend heeft. Als dat laatste wel gebeurt, scoort jouw tegenstrever het punt. Je verliest een punt als je door een van je
collega's aangeraakt wordt vooraleer jij hem/haar bij naam genoemd hebt. Als 2 of meer personen elkaar ontmoeten, splitsen ze best zo snel mogelijk terug op. (Anders bemerken
de anderen je vlugger)