Bomma- en bompadag

Details

Duur: 1 minuten

Groepen: 4

Intensiteit: extreem

Leeftijd: van 6 tot 35 jaar

Spelers: van 1 tot 99

Soort: stadsspelen

Terrein: groot , publieke ruimte

Speluitleg


SPELVERLOOP
Groepsindeling:
De leden vormen zelf een aantal groepen, waarin zowel –16’ers als +16’ers zitten. De +16’ers zijn de begeleiders van hun groep. De leiding loopt rond, zodat ze de leden kunnen controleren en zodat de leden de digitale kodak kunnen lenen.
Start van het spel:
Elke groep krijgt een opdrachtenblad mee. De opdrachten die daarop staan moeten ze met hun groep uitvoeren en de bewijzen daarvan aan de leiding kunnen tonen.
Elke groep heeft ook een GSM, zodat de leiding hen af en toe voor een gemeenschappelijk opdracht kan opbellen. Hiervoor komen ze zo snel mogelijk naar de centrale post.
Opdrachten:
  • Breng 3 mensen die niet in België wonen tot bij ons.
  • Vraag bij iemand de confetti uit zijn perforator.
  • Verzamel 25 handtekeningen.
  • Zoek iemand met blond haar en ga met deze persoon op de foto.
  • Vraag mensen om jouw teennagels te lakken.
  • Zoek mensen bij elkaar die samen precies 200 jaar oud zijn.
  • Zoek een ei.
  • Zoek 5 auto’s en laat radio Donna klinken.
  • Zoek een man/vrouw in uniform en ga ermee op de foto.
  • Bel aan en vraag een boterham.
  • Bak het ei.
  • Besluip voorbijgangers en laat ze schrikken!
  • Zoek iemand die z’n auto ter beschikking wil stellen en probeer er zoveel mogelijk mensen in te krijgen.
  • Voer de vogels met de gevraagde boterham.
Gemeenschappelijke opdrachten:
  • Zoek evenveel bomma’s en bompa’s als leden van jouw groep.
  • Nu maken we met al deze mensen een originele groepsfoto.
  • Zoek een oud telefoonboek.
  • Nu spelen we paard en ruiter met het telefoonboek.
  • Breng evenveel ballonnen mee als groepsleden in je groep. Snelste groep is gewonnen.
  • Spel: Bombuik (ballonnen onder trui en bij elkaar kapot kloppen). Welke ploeg blijft langst over?
  • We zingen het KLJ-lied en enkele andere liedjes en gaan met de hoed rond, zodat we straks iets kunnen drinken.
  • Tegen het einde van het spel: Kom zo snel mogelijk naar de leiding. We gaan een café binnen en vragen om de Russische zitdans op te zetten. Die doen we met z’n allen.
Speleinde:
De leiding bekijkt de bewijzen van de verschillende groepen. De groep met de meest en best uitgevoerde opdrachten wint.

Materiaal

Materiaal:
-GSM’s
-opdrachtenblad
-digitale kodak
-pennen, papier
-cd Russische zitdans
-hoed
-nagellak
-kaarten
Inkleding:
Iedereen komt verkleed als bomma of bompa. We spelen dit spel in en rond een grote winkelstraat in ’t stad (Meir Antwerpen). Spreek een centrale post af.