KLJ Lochristi-Hijfte meisjes: dierenspel
Details
Duur: 180 minuten
Groepen: 3
Intensiteit: zwaar
Leeftijd: van 6 tot 12 jaar
Spelers: van 8 tot 100
Soort: competitieopdrachten
Terrein: Grasplein
Thema's: dieren
Doel: K3 komt helpen in het dierenhotel bij Bas, maar er is een probleem! De dieren zijn hun kleur verloren! Er zijn 4 groepen en elke groep krijgt 5 lege dier en het is de bedoeling dat ze hun leeg dier volledig vullen. Wie wint krijgt per spel 3 benodigdheden, 2de 2 en de 3de groep 1.
Schaap: wol, watten; Koe: vlekken, zwart; kip: veren, pluimen; varken: staart,lint, kat: snorharen, draad
- Koe: Glas melk zo snel mogelijk leeg drinken
- Varken: Appel aan touw à corona: Koos konijn dansje (varkens dansen met hun billen).
- Bolletje wol aan je neus met zalf (in estafettevorm)
- Konijn: Jager – Konijn – wortel -> Gras – schaap – herder
- Kip: Handdoek\ ei : ei gooien à de groep bij wie het ei het laatste breekt wint
- Ei\ toktok
- Hanengevecht
- Stier en ruiter
- Ontrouwe kat
- Kat en muis
- Naald en draad
- Boomstammenrol (een parcour maken en zo snel mogelijk afleggen)
- Citroen citroen: Schaap schaap (allemaal dierennamen)
- Er is 1 haan en de rest van de deelnemers zijn kippen. Als een kip getikt is moet deze in hurkzit gaan zitten. De andere deelnemers kunnen de getikte terug verlossen door op deze zijn rug te gaan zitten en hard beginnen te kakelen.
- Iedereen doet koeien na. Wat voorovergebogen staan en loeien. Dan worden er 3 tikkers aangeduid. De ene tikker heeft mond-en klauwzeer. Als hij loopt doen zijn voeten pijn en daarom roept hij steeds ai ai i.p.v. te loeien. De tweede tikker heeft de dollekoeienziekte. Die loopt dus heel de tijd raar en loeit raar. De laatst is de diarreekoe. Die moet af en toe naar een bepaalde plaats lopen om zijn behoefte te doen. Dan wordt het principe van tikkertje toegepast. Als je getikt bent, krijg je de ziekte van de tikker. Het spel gaat verder totdat iedereen alle ziekten heeft en dus heel gek doet.