Bij dit spel moeten de deelnemers proberen in te scapen dan te escapen.
Adhv verschillende opdrachten kunnen ze de code ontcijferen om binnen te geraken in het lokaal.
Materiaal
• Bijlage 1 per afdeling afgedrukt en geknipt (zien dat opdrachten bij elkaar blijven)
• Bijlage 2 afgedrukt per locatie
• 6 lepels per afdeling
• 3 glazen per afdeling
• Smarties: 1 doosje per afdeling
• 5 buigzame rietjes per afdeling
• 4 tafels per afdeling
• Rol tape per afdeling
• Krijt per afdeling
• Boek kaarten per afdeling (eruit halen: 4xaas, 4xkoning, 4xdame, 4xboer, 4xtien)
• 6 affiches per afdeling
• 36 plastic bekers per afdeling
• 3 ballonnen per afdeling
• 5 pingpongballen per afdeling
• 1 Kom per afdeling
• 3 borden per afdeling
• 1 krantenpagina per afdeling
• 1 fluostift per afdeling
• KLJ-vlag per locatie
• Diepvrieszakjes 3liter
• Veel affiches
• Karton om schijfjes te knippen
• Stoepkrijt
• Hangslot met sleutel per afdeling
• Doos per afdeling
• Vlaggetjes
• Alcoholstiften
• Randon materiaal om te misleiden (bv wasspelden, kleurtjes, tennisballen, dingen om iets op te schrijven,…)
Op voorhand zakjes maken voor opdrachten onbereikbare sleutel.