Illustratie uit boek Jungle-avonturen van Shanti en Mowgli
Divider Divider Divider

Het verhaal als inspiratie voor een activiteit

Ga met je kabouters en welpen op jungle-avontuur. Ontdek het boek hoofdstuk per hoofdstuk.

De Jungleverhalen van Shanti en Mowgli geven inspiratie om verschillende soorten activiteiten rond te bouwen. Je kan simpel beginnen door een pleinspel zoals bijvoorbeeld tienbal om te toveren naar Mowglibal en je leden vertellen dat ze de apen van de Bandar-log zijn. Maar het hoeft niet klein te zijn. Je kan ook een volledige activiteit, weekend of kamp organiseren in junglethema.

En niet alleen voor spelletjes! De herkenbaarheid van de situaties waar Mowgli en Shanti in terecht komen, kunnen bijvoorbeeld ook gebruikt worden om rituelen in te plaatsen of een gesprek rond pesten te begeleiden.

Elk hoofdstuk is een verhaal op zich. Elk hoofdstuk kan je prima gebruiken als inspiratie zonder de andere te lezen. Zo gaat het laatste hoofdstuk over het duel tussen Mowgli en Shere Khan, een spannend verhaal om een spel over te verzinnen. Met bijvoorbeeld een kampenspel kunnen de leden dan zelf het verhaal afmaken. Op deze manier leren de kabouters en (zee)welpen de verhalen al kennen zonder dat je ze moet voorlezen, en is het voor jou als leiding gemakkelijk om wat meer fantasie in je spellen te steken.